Monday, 28 July 2008

Bandung 2

Photobucket
Restoran Sapu Lidi yang berkonsepkan sawah padi,terletak tidak jauh dari Restoran Kampung Daun.
Photobucket

Photobucket
Sini juga tersedia bantal yang khusus untuk duduk sahaja, jika perlu lagi boleh minta daripada karyawan bertugas.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Saerobi
Photobucket
Jika perlu apa-apa sila ketuk buluh yang tersedia di tiang saung.
Photobucket
Sungguh medamaikan, sambil menjamu selera kita akan diperdengarkan dengan alunan muzik Jawa.
Photobucket
Photobucket
Hiasan dalaman yang terdapat di Restoran Ikan Bakar Pak Chi Met , Jalan Sukajadi.
Photobucket
Rojak Buah pun ada keropok.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Antara menu yang dipesan, ayam goreng, ikan gurame bakar, yang lidi itu udang dengan cumi (sotong) bakar, salad,tahu, tomato dan tempe.....ermmm, sedap :)
Photobucket
Antara cili dan sambal yang disediakan.
Photobucket

Photobucket
Hidangan di Restoran Sambara, masakan Sunda......semuanya kering.
Sambal cili hijou dengan sambal cili merah yang cuma secubit HB jamah selebihnya hanya jadi tatapan HB.
Photobucket
HB di Lisung Cafe yang terletak di bukit Dago, dari sini boleh lihat permandangan Kota Bandung.Masa ini terfikir kenapa makanan HB sikit dari yang lain...rasa macam tak cukup saja...hehe.
Photobucket
Ini masa HB berada di Ciater selepas melawat Gunung Berapi Tangkuban Perahu.
Ciater ini tempat air panas yang langsung dari Gunung Berapi, sambil tunggu mereka merendam kaki didalam kolam tersedia...HB pi menunggang kuda ....bak kata sahabat HB yang telah membantu mengecilkan gambar kali ini " lain kali tolong laa jangan siksa binatang lagi..."

9 comments:

kaklia said...

ye lah balang...sian kat keldai tuuu....sakit leher dia...hehehe....naper balang tak makan cili2 tu...kalo dpt kat akak mau licinnnn....best lah tempat mkn kat tgh bendang....nyaman rasa nya...

Zue said...

bestt nyaaa.. ada tempat santaii...siap ada bantal... emmm.. hang ke yg naik keldai itiewww?.... besarrrnya hangggg..hukk.hukk.hukk

HuluBalang said...

Itu bukan Keldai la, kan itu Kuda :)
Ala, Kak Lia cemburu la kan sbb takut naik kuda? Hehe.
Setakat secubit dua bolehlah Kak Alia, HB tak tahan pedas sangat.
Yup, makan kat bendang.....best :)

HuluBalang said...

Baru la bersantai sambil bersantap namanya :)
Memang HB teruja dengan konsep Res. Sapu Lidi ini.
Hang pun sama dgn Kak Lia, tak taw nama haiwan.HB la itu, namapun HuluBalang kan......:)

kaklia said...

kuda ke tu balang...alahaiii...sian nyer lahhh...hahahaha....mesti kuda tu buat masa nih di rehat kan sebab injured tulang belakang bengot...wakakaka....best lah tmpt makan nih...lepas makan leh terus baring2...tido semenet dua kan...

Zue said...

wakakakaka.. tulang kuda tuh dah patah riok ekk.... mintakk nyawaaaaaaaaaaa...hahaha

HuluBalang said...

Kesimpulannya nak cakaplah yang tulang belakang kuda itu tak cukup kalsium? Hehehe
Lokasi santapan yang dipaparkan dalam blog ini memang sangat menarik.Kak Lia lepas makan mesti ingat nak tido saja....hehe.

kgee said...

waddduhhh best laa tempat neeeh.... tapi keldai tu cam terseksaaaaa jeee .. ekekekekek :-)

HuluBalang said...

Kak Jilter- Lokasi ini antara yang terbaik HB singgah setakat ini :)

*Keldai itu saja-saja buat macam terseksa, nak ambil simpati daripada Presiden Persatuan Keldai dan seangkatan dengannya berkenaan elaun lebih masa..:)