Saturday, 19 July 2008

Kampung Daun, Bandung. Indonesia

Photobucket
Kampung Daun Culture Gallery & Cafe yang terletak di utara Kota Bandung dan jalan menuju ke Lembang.

Photobucket
Lebih dikenali sebagai Saung.

Photobucket
Terdapat 29 Saung bersaiz kecil , ini adalah salah satu daripadanya.

Photobucket
Terdapat 2 Curug , gelaran yang diberikan untuk tempat makan yang permandangannya langsung ke arah air terjun.Curug B yang kelihatan di gambar ini manakala HB di Curug A yakni bertentangan dengan Curug B.

Photobucket
Curug A, pilihan HB untuk menikmati santapan malam.

Photobucket
Salah satu Saung daripada 4 Saung untuk menempatkan sehingga 50 orang dalam satu- satu masa.

Photobucket
Santapan yang HB pesan.

Photobucket
Cewek jamu, Pak Ngah, HB dan Amir (pemandu pelancong)
Kali pertama HB minum jamu.

Photobucket
Tangga menuju ke bahagian paling atas bukit, masih terdapat saung-saung kecil dan tempat makan paling atas dikenali sebagai Balai Ageung yang boleh menempatkan sehingga 300 orang dalam satu-satu masa.

Photobucket
Air terjun waktu malam.

15 comments:

Hati said...

wah lawanye..
ada org tergolek nk tdo tu

Zue said...

waaaaa... balanggg.. besttt nyerrr percutian hanggg..... napa hang mcm da nak terbaring dah tuh?..sakit tulang belakang ka?..hahahaha

HuluBalang said...

Setiap kali HB ke Bandung, lokasi ini pasti HB akan singgah :)
Itu belum makan lagi da ada rasa nak beradu apatah kalau da kenyang.Suasana kot, nyaman ditambah pula dengan bunyi air terjun.

HuluBalang said...

Hehe, Meriah sakan dengan adanya kaum perempuan yang suka membeli-belah.
Bukan setakat sakit tulang, sakit betis dengan urat saraf tunjang da tue.

*NTY bukan macam nak baring da, mmg HB separa baring sungguh tue.HB da capek deh :)

Zue said...

hang p ngan Pak Ngah tu sapa?..

HuluBalang said...

Pak Ngah adalah adik ipar kepada mama HB.Rombongan yang lepas terdiri daripada 9 orang, family HB, makcik dan pakcik HB.

kaklia said...

cantik lah restoran nih kan...lenkali balang pegi akak nak ikut lah...bleh....

Zue said...

ooo.. balang... hang pakai stoking kaler itam ek... hahahaha..

Zue said...

balangg.. santapan yg hang order tuh best x?...

HuluBalang said...

Cantik :) , Boleh, kita buat rombongan geng puaka :)

HuluBalang said...

Aik sampai ke sarung kaki hang terjah...haha. Jawapannya-Yup.
Ringkas menu HB, lupa nak snap pic sup bontot ( Sup Ekor ) mmg best.

kaklia said...

tu bukan balang lah..tu abg dia....balang tak pakai stokin...hukk...

HuluBalang said...

Hehe, memang itu abg balang :)

pandapenyek said...

makanan tu..huhu sungguh menyelerakan la...nyum nyum

HuluBalang said...

Pai,Kat sana HB dok asyik makan saja...hehe