Monday, 7 July 2008

Kuala Kubu Bharu, Selangor

Photobucket

Photobucket

HB suka bila bertugas di Kuala Kubu Bahru, walaupun perlu melalui perjalanan yang agak jauh dan mencabar kerana keluar sahaja dari plaza tol Rawang menuju ke KKB banyak sungguh kenderaan kenderaan yang jauh lagi besar dari kenderaan HB menggunakan laluan yang sama.KKB yang serba lengkap dengan pelbagai kemudahan dan perkhidmatan, suasana yang tenang dan yang terkini mempunyai stesyen komuter.

Photobucket

Perjalanan yang melewati Empangan KKB hingga ke Bukit Fraser hanya terdapat 2 perhentian jika HB tidak silap. Di mana setiap perhentian tidak tersedia tandas awam dan gerai jualan yang ada cuma kerusi, meja serta wakaf sahaja.

Photobucket

Photobucket

Cuma di Pusat Perkhidmatan SPLASH terdapat kemudahan tandas awam dan rujukan, lakaran dan sejarah pembinaan Empangan di Sungai Selangor.Pusat Perkhidamatan ini berada di antara 2 perhentian tersebut.Di sini juga adalah pusat kawalan empangan Sungai Selangor.

10 comments:

pandapenyek said...

ayah aku ade keje KKB..ko jumpe dia tak? muehehehe

HuluBalang said...

Jumpa tapi tak la bincang pasal kita...wakakaka

pandapenyek said...

yke ni? then jumpe ayah aku cium2 pipi je ke? kahkahkah

HuluBalang said...

Yela, kan hang cakap jangan cakap apa apa lagi....Hehe.
Bukanlah, cium tangan saja :)

Zue said...

balang... masa saya ikut jln KKB ni.. lalu empangan ni... view cantek arr... emmm peh tu naik bukit jln p BF.. JUMPA OWG ASLI dok atas batu sambil makan jagung...depa baru balik potong buluh..nak bakar lenag kotss..hahahaha..

HuluBalang said...

Cantik permandangan kat Empangan KKB nie, HB selalu mai sebelum subuh kat sini...sejuk :)
BF kat mana ?
Kampung Pertak itu perkampungan Orang Asli :)

Zue said...

ye ke?..hang p subuh sepi'e kat situh wat pe?.. nak jadik mcm citer Titanic tu ke?.. Kepakkan dada..sambil hirup udara empangan.. hehehe..
balangg..saya lalu jer kat situh... ada perkampungan owg asli ek? nampak mcm utan tebal jerr..

HuluBalang said...

Hehe, P awal pagi untuk menjalankan tugas la mcm biasa, Rutin keje HB :)
Kepakkan dada sambil berkata kata, Taktala HB terjun, air empangan akan melimpah...wakakaka
Ada, Kampung Pertak diberi nama :)
OA kan suka berumah tangga kat dlm hutan, Hang tak habis belajar sejarah topografi ke? hehe

edarankoko said...

bro... tk bahaya ka hang drive sambil amek gambar? heheheh

HuluBalang said...

Hehe, Bro kalau NB da 35....setakat pandu sambil ambil gambar itu perkara kecil sahaja :0

*Dari subuh sampai petang kat situ Bro,adalah masa nak snap pic sikit.